Uluslararası bir kozmetik şirketinin Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Müdürü Eda Bekem, Türk kadınının kozmetik ürünlerden en çok ruju kullandığını söyledi.

Bekem, rimelin de Türk kadınının gözde kozmetik ürünleri arasında yer aldığını, rimel sürmeden sokağa çıkmama alışkanlığı bulunan kadın sayısının bir hayli fazla olduğunu belirtti. Türkiye'de kadınların, göz farı ve allık kullanmayı da sevdiğini ifade eden Bekem, "Türkiye'de kadınlar makyaj malzemeleri içinde ruj başta olmak üzere en çok rimel, göz farı ve allığı kullanıyor" dedi.

"MAKYAJ ARTIK SADECE KUSUR KAPAMAK İÇİN KULLANILMIYOR"

Anadolu ajansın haberine göre, Eda Bekem, Türk kadınının, makyaj konusunda son yıllarda giderek bilinçlendiğini belirterek, şunları söyledi: "Makyaj ürünlerinde aşırılıktan ve abartılı görünümden kaçınıyorlar. Bu trendi renk tercihlerinden anlayabiliyoruz. Kadınlar daha çok bakım yapan ve cilt bakım ürünlerinde kullanılan teknolojileri içeren makyaj ürünlerini tercih ediyor. Sıcak tonları tercih eden Türk kadınları için kahve ve şeftali tonları vazgeçilmez. Dudaklarda doğal pembe tonları, göz makyajında ise kahve ve mor tonları kullanılıyor. Geçmişte Türk kadınları makyajı kusurları kapamak için kullanıyordu. Artık öncelikle kusurları önlemeye, yani cilt bakımına odaklanıyor. Üstün teknolojilerle üretilmiş cilt bakım ürünlerine yoğun bir ilgi söz konusu. Bu nedenle son yıllarda özellikle anti-ageing özelliği taşıyan ürünlerin satışlarında bir artış var" dedi.