Öncelikle Şunu söylemeliyim Eğer Bursa'da yaşıyor ve böyle bir müzenin varlığından haberiniz yoksa çok şey kaçırdığınızı söyleyebilirim. Hep Otomobillere ilgi duyarız peki ya otomobiller yapılana kadar neler vardı ?
Bursa'daki araba müzesinde çift beygirli Bursa at arabasından, günümüzün çağdaş otomobillerine geçişin hikâyesi anlatılıyor. Ünlü İpeker Fabrikası'nda açılan müzenin dünyada bir eşi daha yok.Bursa'da bir mezarda bulunan 2 bin 600 yıllık bir savaş arabasını da, bir döneme damgasını vuran murat 124'ü de, Palio super1600 'üde bu müzede görmek mümkün.

Ünlü Kartacalı General Anibalın'ın kurduğu Bursa, Bitinya Krallığı (İ.Ö. 377 - İ.Ö. 74) döneminden beri, her çağda güçlü ekonomisi ile öne çıkmayı başardı. Bursa, bugün Türkiye ihracatında ağırlığı hızla artan otomotiv sanayiinin de öncülüğünü yaptı. Bursa'da kurulan Tofaş ve Renault fabrikaları, Türkiye'de otomotiv sanayiinin gelişimini tetikleyen iki öncü yatırım oldular.
Koç - Fiat ortaklığı ile kurulan Tofaş ile Oyak - Renault ortaklığı ile kurulan Reanult yatırımları için Bursa, bir tesadüf, torpil ya da zorlama sonucunda tercih edilmedi. Bursa, tarihinden aldığı güçle bu yatırımları hak ettiği için bu iki fabrika Bursa'da kuruldu.
Tofaş ve Renault fabrikaları kurulmadan önce de Bursa'da güçlü bir sanayii alt yapısı vardı. Örneğin Türkiye'de ilk çamaşır makinasını imal eden Kamil Tolon Fabrikası Bursa'da faaliyet gösteriyordu.
Bursa'da güçlü bir oto karoser sanayii gelişmişti. Döviz sıkıntısı içinde kıvrandığı için otobüs, kaptıkaçtı (minibüs) ithal edemeyen Türkiye, 1950'li hatta 60'lı yıllarda, Bursalı zanaatkarların destere, tenekeci makası, çekiç ve zımpara kağıdı ile yaptığı otobüsleri, kaptıkaçtıları kullandı.
Bursalı karoser ustaları, 2 kalfa, 3 - 5 çırakla önce kamyon şasisinin üzerine ahşap otobüs iskeletini yaparlar, sonra teneke makası ile kestikleri sacları bu ahşap iskeletin üzerine çivi ile çakarak otobüsü tamamlarlardı. Daha sonra elle zımparalanıp boyanan otobüs, yine Bursalı koltuk ustalarının imal ettikleri vinileks koltuklarla döşenir, zamanın ünlü otobüs firmaları olan Özen, Adil Atan, Kamil Koç, Gazanfer Bilge gibi firmalarda sefere çıkarlardı.
İşte, Tofaş ve Renault fabrikaları, bu karosör atelyelerinde ve diğer sanayi dallarında yetişmiş olan uzman işgücünden yararlanmak için Bursa'yı seçtiler.